Mest stillede spørgsmål

Hvordan læser jeg min regning?
Du kan se en vejledning til hvordan du læser din regning her. Dette er et eksempel på en regning fra Berlingske, men den er bygget op samme måde selvom du abonnere på en anden publikation.
Kan jeg opsige mit abonnement ved at afmelde min Betalingsservice-aftale?
At undlade at betale sin regning er ikke det samme som at opsige abonnementet. I stedet skal du kontakte os på telefon, du kan finde nummeret her.
Jeg er begyndt at modtage avisen, men jeg kan endnu ikke se en opkrævning på min Betalingsservice. Er der gået noget galt?
Vi sender opkrævninger til Betalingsservice omkring d. 22. hver måned, som vil fremgå af din Betalingsservice-oversigt samme måned. Hvis dit abonnement er blevet tilmeldt til Betalingsservice efter d. 22., vil din opkrævning først komme med på oversigten måneden efter.
Jeg har forsøgt at tilmelde mit abonnement til Betalingsservice, men tilmeldingen går ikke igennem. Hvad kan problemet skyldes?
Vi oplever til tider problemer med at tilmelde et abonnement til Betalingsservice, hvis du har en tidligere Betalingsservice-aftale med Berlingske Media. Det kan derfor hjælpe, at få slettet denne aftale i banken eller via netbank. Herefter bør du kunne tilmelde dig igen uden problemer.
Kan man ændre en eksisterende Betalingsservice-aftale?
Ja, men det skal ske via din bank eller netbank. Vi kan ikke ændre eller slette en eksisterende aftale.
Kan man afvise en Betalingsservice-opkrævning?
Ja. Man kan altid afvise en opkrævning i sin bank til og med d. 7. i måneden. Falder den 7. ikke på en bankdag, vil det være muligt på førstkommende hverdag.
Hvorfor er min abonnementspris steget siden sidste periode?
  • Der kan være mange årsager til en prisstigning.
  • Hvis du har haft et abonnement til rabatpris, så vil den næste periode altid fortsætte til normalpris.
  • Hvis du allerede har et abonnement til normalpris, kan prisstigningen skyldes en generel stigning. Vi forsøger hele tiden at tilpasse prisen til markedet og til de abonnementsfordele, der følger med.
Hvornår kan jeg forvente at modtage mit tilgodehavende?
Det tager normalt mellem 5-9 bankdage fra vi bestiller udbetalingen i systemet, til du kan se dem på din konto. Det er vigtigt at bemærke, at udbetalingen først finder sted efter sidste avislevering og abonnementet dermed er ophørt.
Hvorfor får jeg mit girokort over en måned før den nye abonnementsperiode begynder?
Det sker for at sikre, at du som abonnent har tid til at forholde dig til dit abonnement og se om der skal laves nogle ændringer på det. Samtidig er det for at sikre, at vi har modtaget betalingen inden den nye leveringsperiode starter.
Min avis er udeblevet eller jeg har haft pauset mit abonnement. Hvorfor er de ikke trukket fra på den nye regning?
De manglende aviser bliver ikke krediteret den næste regning. I stedet bliver den nuværende abonnementsperiode forlænget med et tilsvarende antal aviser.